Zet in op SEA Video/YouTube
Maak gebruik van de populariteit van YouTube met SEA Video / Youtube. Iedereen kent YouTube, het grootste videoplatform ter wereld. Dagelijks kijken we meer dan een miljard uur naar het medium, dus dat het een interessante plek is voor online marketing spreekt voor zichzelf. Maar de vluchtigheid van al deze video’s maakt het ook een lastige plek om gericht bezig te zijn met je marketingcampagne. Het is essentieel om te weten wat je doelgroep is. Dat is het bij marketing, online of niet, natuurlijk altijd al geweest. Maar op het snelle medium YouTube nog net iets meer. We kijken samen met jou naar de mogelijkheden.
Hoe werkt SEA Video/YouTube?
Met SEA Video/YouTube maak je gebruik van de advertentiemogelijkheden op YouTube. Hierbij zijn er verschillende mogelijkheden. De videosite geeft verschillende mogelijkheden tot het plaatsen van advertenties, zie ook SEA Display en SEA Retargeting, maar de bekendste vorm van adverteren op YouTube is natuurlijk de reclame voor het af te spelen materiaal. Dit is een uiterst succesvolle manier van adverteren die een groot publiek bereikt. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat je een goede reclamefilm hebt gemaakt die van toepassing is op het publiek van de bijbehorende video. Een groot deel van de bezoekers van YouTube is jong en dit biedt mogelijkheden voor aanbieders van producten voor jonge mensen.
Een goede strategie
Het draait natuurlijk niet alleen om de video-reclames. Op het drukbezochte YouTube kun je zeer effectief gebruik maken van de verschillende banners voor jouw advertenties. Via Search Engine Advertising, of SEA, verschijnt jouw advertentie alleen als deze aansluit op de zoekopdracht van de gebruiker. En het kost jou pas iets om te adverteren op moment dat de gebruiker op jouw advertentie klikt. Zo kun je op een financieel rendabele manier een breed publiek aanspreken. Voor je totale marketingcampagne is het belangrijk dat je een overzicht behoudt over alle manieren waarop je online adverteert. Wij gebruiken Google Analytics en zo kunnen we samen de beste strategie uiteenzetten met SEA Video/YouTube, maar denk ook aan de andere opties als het gaat om online marketing, zoals website-optimalisatie via SEO en goed social-mediabeheer.
Wil je weten hoe we voor jouw bedrijf SEA Video / Youtube kunnen toepassen of wil je je huidige website verder optimaliseren voor een betere vindbaarheid? Neem contact op met een SEA specialist.
Terug naar SEA “Algemeen”