Autocodering instellen voor koppeling
U kunt precies zien via welk kanaal een bezoeker op uw website is gekomen en wat hij allemaal doet op uw website. Autocodering instellen gaat heel makkelijk. Hiermee kunt u ook het verschil zien tussen betaalde (Google Ads) en niet betaalde (organisch verkeer).
Google Ads koppelt u met Analytics om betaalde bezoekers van de organische bezoekers te onderscheiden. Deze gegevens ziet u in Google Analytics. Ook kunt u conversies en/of doelen importeren naar Ads.
Deze informatie is heel nuttig. U ziet bijvoorbeeld het verschil (van klikgedrag, bestellingen en duur op uw website) tussen via Ads en organische bezoekers. Na het koppelen kunt u exact zien op welk zoekwoord iemand gezocht heeft voordat hij op uw website is gekomen en welke stappen hij daarna heeft genomen.
Om het mogelijk te maken dat Analytics de Google Ads bezoekers herkent moet autocodering ingesteld worden. Volg onderstaande stappen om autocodering in te stellen en de koppeling te maken tussen Ads en Analytics.
Stap 1. Autocodering aanzetten (tegenwoordig staat dit automatisch aan)
Log in bij ads.google.com, klik op het tandwiel pictogram en klik vervolgens op ‘Accountinstellingen’. Dan klikt u op ‘Voorkeuren’ linksboven in uw scherm.
Onder ‘Bijhouden’ staat de autocodering. Klik op ‘bewerken’ en vink ‘Autocodering van bestemmings-URL’ aan en sla de wijziging op.
Stap 2. Koppeling Ads met Analytics
Log in bij Analytics en klik op ‘Beheerder’ (bovenaan uw scherm).
Klik onder ‘Property’ (midden in uq scherm) op ‘Ads links’. Selecteer de Ads account en let erop dat de klant-ID van Ads overeenkomt. De klant-ID ziet u direct bovenaan uw scherm als u ingelogd bent bij Ads.
Klik op ‘Doorgaan’ en dan ‘opslaan’
Vanaf nu worden de bezoekers van Ads gemeten.
Heeft u een webshop? Dan kunt u ook e-commerce instellen om de verkopen (per kanaal) bij te houden.
Heeft u vragen over het instellen van de autocodering of de koppeling van Ads met Analytics? Neem dan contact met ons op.