SEA Retargeting – een sterke strategie
Soms hebben mensen een duwtje in de rug nodig en SEA Retargeting kan ze die geven. Met Retargeting herinner je mensen aan hun interesse in je bedrijf en maak je het zo aantrekkelijk mogelijk om voor jouw product te kiezen. Vaak zullen potentiële klanten eerst verschillende mogelijkheden onderzoeken, dat is hun goed recht natuurlijk. Maar dat maakt het soms lastig om hun aandacht bij jouw website te houden. SEA Retargeting kan je helpen om die keuze in jouw voordeel te laten maken. Samen met een goed werkende webshop en een goede analyse via Google Analytics is dit een krachtige tool voor jouw online marketing.
Wat is SEA Retargeting?
Binnen de wereld van Search Engine Advertising, of SEA, is Retargeting de benaming voor het opnieuw tonen van een eerder bezochte website of webshop via een advertentie. Je speelt hiermee in de op de eerdere interesse van de potentiële klant in jouw product. Maar zoals we al zeiden, klanten onderzoeken tegenwoordig goed hun mogelijkheden. Stel jouw website is de eerste die bezocht wordt. Dat is in principe al goed, maar wellicht gaat de klant daarna nog verder zoeken. Als er vervolgens tijdens het zoeken reclames getoond worden van jouw product is dit een visuele herinnering aan jouw website en product. Zo vergroot je de kans dat de klant uiteindelijk toch voor jouw product kiest.
Nog meer mogelijkheden
Via Google Analytics kun je goed zien hoe klanten zich gedragen op jouw site. Zo kun je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om op bepaalde momenten een kortingsactie aan te bieden, via Retargeting. Dan krijgt jouw potentiële klant niet alleen de herinnering aan jouw website en product, maar ook de bijkomende aanlokking van korting. Met dit soort strategieën kun jouw online marketing aanzienlijk succesvoller maken. We kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden en of SEA Retargeting een goede keuze is voor jouw marketingcampagne. Naast Retargeting zijn er nog meer mogelijkheden binnen SEA, zoals adverteren bij de zoekresultaten via SEA Search, of in het Google Shopping netwerk, of via het enorme Google Display netwerk. Hierbij is het altijd van belang goed te kijken naar jouw product en doelgroep om de ideale benadering te kiezen.
Wil je weten hoe we voor jouw bedrijf SEA Retargeting kunnen toepassen of wil je je huidige website verder optimaliseren voor een betere vindbaarheid? Neem contact op met een SEA specialist.
Terug naar SEA “Algemeen”