Retargeting lijst instellen

Retargeting / remarketing lijst instellen

Met retargeting (ook wel remarketing genoemd) kunt u de bezoekers op uw website nog een keer bereiken met een Google Ads campagne. Om deze lijst met bezoekers op te bouwen moet u dit wel eerst instellen in uw Google Analytics account. Als u dit gedaan heeft houdt Google de bezoekers bij (door middel van cookies). Het is heel simpel deze in te stellen.

Stap 1 Adwords account?

  • Als u nog geen Google Ads account hebt, maak deze dan eerst aan. Heeft u deze wel, ga dan naar stap 2.
  • Ga naar ads.google.com en maak een account aan (onder dezelfde mailaccount als uw Analytics account).
  • Als u dat gedaan heeft klikt u rechtsboven in uw scherm op het tandwielicoontje en klikt u op ‘Accountinstellingen’. Klik bij ‘Voorkeuren’ (links in uw scherm) op ‘Autocodering’ en schakel deze in. Tegenwoordig staat autocodering als ingesteld bij nieuwe accounts.
  • Ga vervolgens naar analytics.google.com en klik op ‘Beheerder’ (bovenaan pagina grijze balk).
  • Klik bij ‘Property’ (midden in scherm) op ‘Ads links’ en koppel uw Google Ads account (volg de stappen).

Stap 2 Retargetinglijst maken

Heeft u al een Google Ads account, check dan eerst of ‘Autocodering’ is ingeschakeld (zie hierboven: Google Ads account -> Accountinstellingen -> Voorkeuren -> inschakelen).

  • Ga naar analytics.google.com, log in en klik op Beheerder (bovenaan pagina grijze balk).
  • Klik bij ‘Property’ (midden in scherm) op ‘Remarketing’ en vervolgens op ‘doelgroepen’.
  • Zorg bij ‘Weergave’ dat de juiste Analytics account ingesteld is. Bij de ‘Bestemmingsaccount’ selecteert u de tiencijferige code en klik op ´Volgende stap´.
  • Klik vervolgens op ‘Inschakelen’ en Google verzamelt nu de bezoekers.
     
    Heeft u vragen over het instellen van de retargeting lijst bij Analytics of het inzetten van de Google Ads retargeting campagne? Neem dan contact met ons op.